siberdefter-ps5

siberdefter-ps5

PlayStation 5 demosu ile Unreal Engine 5 duyuruldu!

Epic Games, PlayStation 5’te bir demo ile Unreal Engine 5’in (oyun motoru) bir sonraki güncellemesini duyurdu.

Epic Games, PlayStation 5’te bir demo ile Unreal Engine 5’in (oyun motoru) bir sonraki güncellemesini duyurdu. Epic, demoda yeni nesil oyun konsol geliştiricilerin UE5 gibi yaratıcı araçlara tam erişimi ve Sony’nin PS5 ve Microsoft’un Xbox Series X’inde hazırlanan yeni donanım ve yazılımlardan en yüksek düzeyde yararlanabilme yeteneği olduğunu belirtti.

“Grafikler yeteri kadar konuşuyor.” dedi CEO Tim Sweeney. “Amacımız sadece geliştiricilere daha fazla özellik getirmek değil. Oyun geliştirmedeki en zor sorun, yüksek kaliteli oyunların inşa edilmesinin çok büyük zaman ve maliyet gerektirmesidir. Bu yüzden geliştiricilerin çalışmalarını daha kolay ve daha üretken hale getirmek istiyoruz.”

UE5’in yeteneklerini göstermek için Epic Games, PS5 donanımının geliştirici sürümünde çalışan bir demo hazırladı. Sonuçlar, görsel kaliteyi, ayrıntı ve gerçekçi aydınlatma ile bir araya getirerek sunacağına dair söz veriyor. Epic’in baş teknoloji sorumlusu Kim Libreri’ye göre, “yeni nesil konsollar tüketicilere kuantum sıçraması yapacak ve UE5 de bunun üzerinde etkisi büyük olacak.” dedi.

Libreri, yeni nesil konsollar ve UE5 kullanarak sadece hiper optimize edilmiş teknoloji demoları değil, tam bir stüdyo başlığı içinde böyle görseller elde edebileceğinden oldukça emin olduğunu söylüyor. Ancak o ve Sweeney, donanım ve yazılımın tüm kapsamının gerçekleştirilmesinin ve geliştiricilerin UE5 gibi araç programlarının akıcı hale gelmesinin zaman alabileceğini açıkladı.

Sweeney, Xbox 360’ın lansmanını ve o zamanlar HD oyun için çığır açan bir vitrin olan Gears of War gibi bir oyunun, yeni nesil gerçekliğin nasıl bir yıl veya daha uzun sürebileceğinin bir örneği olduğunu belirtiyor. Adil olmak gerekirse, demonun dinamik çözünürlük kullanarak ve donanım hızlandırmalı aracın 1440p’de yayınlandığı bildirildi. Bunun nedeni, yeni nesil geliştiricilerin hangi motoru kullandıklarına veya oyunun hangi donanımda çalıştıklarına bakılmaksızın yapmaları gerekecek olan çözünürlük ve performans gibi unsurları düşünmeye gerek kalmadan Epic’in motor teknolojisini göstermek için tasarlanmıştır.

UE5 ile öncelik, geliştiricilerin oyunları akıllı telefonlardan ileri teknoloji oyun bilgisayarlarına kadar her yerde var olabilen bütünsel ürünler olarak düşünmeye başlamasına yardımcı olmak olacak. “Her nesil endişelenmenize gerek olmayan yeni bir dizi sorun getiriyor. İçerik ölçeklenebilirliği sorununu bu nesilde kaldırmaya çalışıyoruz” dedi. Sweeney, geliştiricilere yeni oyun fikirleri düşünme özgürlüğü vermek amacıyla.

“Üst düzey bir konsol oyunu oluşturabilir ve yeni nesil grafikler sağlayabilir ve ayrıca akıllı telefonlarda çalışmasını sağlayabilirsiniz. Daha fazla platformda göndererek sadece sert oyun kitlesinden çok daha büyük bir kitle oluşturabilirsiniz” diye ekliyor, referans Fortnite Teknoloji bunu mümkün kılabilir ve daha üretken hale getirebilir.” 2021’in sonlarında piyasaya sürülecek olan Epic, UE5’in yeni nesil konsolları, mevcut nesil konsolları, PC, Mac, iOS ve Android’i destekleyeceğini söylüyor.

Ancak, en güncel teknolojiyi kullanarak oyun geliştirmek isteyen geliştiriciler için, UE5’in büyük ilerlemeleri, nesneler ve aydınlatmadaki grafiksel ayrıntı etrafında bir çift yeni geliştirme aracı ve Epic’in bir sonraki desteği destekleme konusunda derin bir bağlılık içermiş oluyor. Aslında Sweeney, Epic’in yıllardır UE5’in yaklaşmakta olan PlayStation’ın benzersiz mimarisini en iyi şekilde kullanabilmesini sağlamak için Sony ile yakın bir şekilde çalıştığını söylüyor.

“Sony gerçekten harika bir sistemi tasarlamak için harika bir iş çıkardı,” diyor Sweeney. “PS5’teki depolama mimarisi, şu anda PC’de herhangi bir para karşılığında satın alabileceğiniz her şeyin çok ötesinde. Gelecekteki PC’lerin sürülmesine yardımcı olacak. Bu şeyi görecekler ve ‘Oh vay, SSD’lerin bunu edinmesi gerekecek’ diyecekler. “Playstation 5, UE5 gibi araçlarla birleştiğinde” kesintisiz, devasa dünyalardan başka bir şey sunmayacak ve siz bu kadar araçları dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz ”diyor Sweeney.

Sweeney, Sony’nin oyunların ne kadar hızlı yüklendiği ve geliştiricilerin donanım üzerinde çalışırken oyunlarının verilerini nasıl yönetebileceğini iddia ettiği PS5’in yeni ultra hızlı M.2 katı hal sürücüsüne atıfta bulunuyor. Sonuç, Sony’nin sözleriyle, neredeyse anında yüklenen, geliştiricileri görsel kaliteyi en üst düzeye çıkarmaya ve tamamen yeniden düşünen seviye tasarımına kaynak koymaya serbest bırakan dünyalardır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir